![]() ![]()
![]() Cím
2721 Pilis,Kossuth L.út 47-49. E-Ügyintézés
Ügyfélfogadás
Telefonszámok
![]() ![]() |
Európai Uniós támogatottságú pályázatok - 2. Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztése (ÁROP-3.A.2) pályázat
ÁROP-3.A.2-2013-2013-0026 Szervezetfejlesztés Pilis Város Önkormányzatánál
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.), mint támogató az Új Széchenyi Terv Államreform Operatív Program keretén belül ÁROP-3.A.2-2013 „Szervezetfejlesztés a Közép-magyarországi régióban lévő önkormányzatok számára” tárgyú felhívást tett közzé, melyre a kedvezményezett Pilis Város Önkormányzata (2721 Pilis, Kossuth L. u. 47.) ÁROP-3.A.2-2013-2013-0026 azonosító számon regisztrált. A támogató 2013.10.31. napján kelt támogató levél szerint Pilis Város Önkormányzata 21.997.670.- Ft összegű vissza nem térítendő támogatásban részesült.
A projekt megvalósításának kezdő időpontja: 2013.12.01. A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2014.11.30.
A projekt célja: a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési programra támaszkodva és az ÁROP célokkal összhangban végezze el az Önkormányzat a szervezetének fejlesztését. A közigazgatás megreformálásával és a járási rendszer kialakításával járó változásokhoz gyorsan és könnyen tudjon alkalmazkodni Pilis városa. A projekt középpontjában az áll, hogy minél hatékonyabb, gazdaságosabb erőforrás-felhasználást és jobb teljesítményt érjen el Önkormányzatunk.
A projekt a Magyary Program által lefektetett közigazgatási reformra épül. 2013. január 01-je óta jelentősen megváltozott az önkormányzatok helyzete, feladata és jogköre. A polgármesteri hivatalok tevékenysége és hatásköre jelentősen visszaszorul, viszont hangsúlya áttevődik a közösség-, vállalkozás- és településfejlesztésre. Ahhoz, hogy az elméletben megfogalmazottak gyakorlatban is teljesüljenek és az önkormányzatok szervezetten és már felkészülten tudjanak reagálni a változásokra, szükség van ezek felmérésére, megtervezésére, megvalósítására és az eredmények visszacsatolására. Projektünktől azt várjuk, hogy az ügyintézés tekintetében az eljárások leegyszerűsödjenek, a helyi jogalkotási folyamat felgyorsuljon, a korábbi tevékenységek felülvizsgálatának megtervezése, annak érdekében, hogy megvalósuljon egy költséghatékony gazdálkodás és, hogy emelkedjen a közszolgáltatások színvonala. Hogy önkormányzatunk fenntarthatóan és ésszerűen szervezett szolgáltatáskínálattal, kötelezően előírt és szabadon választható feladatokkal minél magasabb szinten álljon ügyfelei és a lakosság rendelkezésére. Bennünk van a tudatos és fenntartható szervezetfejlesztés igénye, az, hogy teljes mértékben kihasználjuk a projekt nyújtotta lehetőségeket, hiszen ez nem csak önkormányzatunk, és az ott dolgozók, hanem ügyfeleink érdeke is. Azok az emberek, akik részt vesznek a polgármesteri hivatal munkájában, közvetve, vagy közvetlenül kapcsolódnak hozzá, kellő hozzáértéssel és képzettséggel, magas színvonalon végzik munkájukat, vesznek részt a közigazgatási feladatok megvalósításában. Szükségünk van azonban arra, hogy implementáljuk az ügyfélbarát, rugalmas és személyre szabott ügyintézési rendet, mely maximálisan szolgálja mind a hivatalban dolgozókat, mind pedig a lakosságot. Felelősségtudatunk és hozzáértésünk képessé tesz minket arra, hogy a projektet a legmagasabb szinten, maximális erőkifejtéssel és hozzáértéssel valósítsuk meg. Projektünkkel tehát célunk, hogy Pilis Város Önkormányzata a reformokkal egyetértésben kialakítson egy olyan közigazgatási szervezeti rendszert, mely hatékony, fenntartható, ésszerűen szervezett szolgáltatáskínálattal áll ügyfelei és partnerei részére, valamint a dolgozók számára megfelelő munkakörülményeket biztosít. Mindemellett pedig költségcsökkentést és a hatékonyság növelését tudjunk elérni a projekt keretében megvalósuló szolgáltatások igénybevételével.
Az alábbi prioritások szerepelnek pályázatunkban:
Vállaljuk, hogy: · A települési közszolgáltatások összehangolása nem önkormányzati szolgáltatásnyújtók bevonásával megvalósuljon, annak érdekében, hogy erősítsék a partnerséget. Célunk egy olyan koncepció kidolgozása, mely tartalmazza a kötelező szolgáltatásokat, a feladatok leosztását, kiadását és a megbízásokat, és hogy javítsák azon szolgáltatások minőségét is, melyet nem Önkormányzatunk nyújt. · Szakmai támogató folyamatok felülvizsgálatát, kiválasztva 3 olyan munkafolyamatot, amely stratégiailag fontos területet érint. A megváltozott jogszabályi környezetben miként lehetne fejleszteni a feladatellátást, szervezettebbé tenni a munkát. · A lakossággal egyetértésben kívánjuk meghozni döntéseinket, bevonva őket. Ehhez egy átfogó elemzés elkészítése szükséges a közszolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségről és felmerülő igényekről. · Szoftverbeszerzést, amely segíti a megváltozott jogszabályi környezetben a feladatellátást, illetve integrálja a gazdasági folyamatokat. · Az esélyegyenlőségi Terv felülvizsgálatát, · Kidolgozzuk a horizontális fenntarthatóság biztosításának lehetőségét. Támogatási szerződés
|
|